Twórcy muzyki mają teraz znacznie więcej możliwości promocji swoich dzieł, niż mieli ich poprzednicy jeszcze kilkanaście lat temu. Media społecznościowe, jak i serwisy streamingowe, nie były tak popularne i tak rozwinięte, jak dziś. Dla współczesnego muzyka obecność na Tidal czy Spotify jest już obowiązkowa. Jeśli go tam nie będzie, to w jaki sposób ma znaleźć nowych odbiorców i dotrzeć ze swoimi utworami do szerszej publiczności? Jednak samo dodanie utworów na właściwe portale, to dopiero początek drogi. Warto odpowiedzieć sobie na pytanie, jak znaleźć się na playlistach Spotify?
Jak znaleźć się na playlistach Spotify?
Samodzielne dostanie się do popularnych playlist, jest trudne. Bez znajomości osób zajmujących się edycją i weryfikacją utworów wręcz niemożliwe. Dlatego tak dużą popularnością cieszy się obecnie korzystanie z usług firm zapewniających dystrybucję cyfrowych treści. Specjaliści nie tylko umieszczają utwory na właściwych serwisach, ale dbają także o ich optymalizację. Poza tym mają możliwość starania się o dobre miejsca na znanych playlistach. Zatem jak znaleźć się na playlistach Spotify? Skorzystać z pomocy ekspertów, takich jak Independent Digital. Czy obsługują tylko Spotify? Oczywiście, że nie – promocja w Tidal i innych platformach streamingujących muzykę (np. Apple Music, YouTube, Deezer) również znajduje się w ich ofercie. Warto skorzystać, by zdobyć popularność i wreszcie zacząć zarabiać na swojej pasji, jaką jest muzyka.