Sukces na Spotify dla wielu wykonawców jest tożsamy z zarabianiem na muzyce i w zasadzie tak jest, gdyż udana promocja w Spotify nie tylko daje możliwość prezentacji twórczości artysty szerszemu gronu słuchaczy, ale przekłada się także na większe zyski. Aby maksymalnie wykorzystać możliwości tego, jak i innych kanałów streamingowych trzeba dopasować działania marketingowe nie tylko do zasad danej platformy, ale także algorytmów.
Kluczowe jest więc pytanie: czy zająć się tym samemu, czy może postawić na współpracę?
Jak znaleźć się na playlistach Spotify?
Mówiąc o playlistach można mieć na myśli zarówno własną listę, playlisty tematyczne, playlistę redakcyjną czy popularne listy. Jest w czym wybierać. Coraz więcej dystrybutorów muzyki dysponuje także własnymi playlistami, które w przypadku współpracy stanowią dodatkowy bonus. Osoby, które zajmują się tym na co dzień, nie tylko wiedzą, jak znaleźć się na playlistach Spotify, ale także pomogą w działaniach promocyjnych. Częstym problemem twórców jest optymalizacja utworów i strony, a to bardzo ważna część contentu mająca bezpośredni wpływ na budowanie ruchu i skuteczną promocję artysty oraz jego twórczości.
Zanim zdecydujemy się na współpracę z dystrybutorem, koniecznie sprawdźmy jego doświadczenie, oferowane usługi oraz dotychczas zrealizowane projekty. To istotne kwestie, od których zależy skuteczna promocja w Spotify.