ekspozytor sklepowy

Sprzedaż książek – jak robić to dobrze?

Choć poziom czytelnictwa w Polsce jest bardzo niski, wciąż nie brakuje osób, które chętnie sięgają po nowe pozycje książkowe. Z tego właśnie powodu liczne księgarnie i sklepy starają się przetrwać na rynku, cały czas rywalizując między sobą o klienta.

Nie jest to wcale łatwe, czego doskonałym potwierdzeniem są publikowane co jakiś czas raporty sprzedaży. Wskazują one, że często trudno jest zadbać o to, aby prowadzona działalność przynosiła przynajmniej przyzwoite zyski. Wszystko to sprawia, że warto decydować się na każdy sposób, które może poprawić sprzedaż.

Pomocne w tym względzie okażą się chociażby dobrej jakości ekspozytory na książki, dzięki którym możliwe stanie się właściwe przedstawienie oferowanych produktów, tak aby dotarły one do jak największej grupy klientów. Nie należy zamykać się na sprzedaż stacjonarną. Zwłaszcza mają na uwadze wspomniane problemy sprzedażowe.

Dzięki ekspozytorom urządzenie sklepu okaże się znacznie łatwiejsze. To zaś może wpłynąć na sprzedaż i wyniki finansowe. Zanim jednak sprzedawcy będą mogli cieszyć się z większych zysków, powinny dokładnie zaplanować nie tylko rozkład ekspozytorów, ale też ich typ. Kupowanie „pierwszych lepszych” konstrukcji zwykle nie prowadzi do niczego dobrego. Wręcz przeciwnie.

Jakie stojaki wybrać? Najważniejsze rodzaje

 

Oczywiście ostateczna decyzja o wyposażeniu sklepu w dużej mierze jest uzależniona od rodzaju sprzedawanych produktów. Na rynku znaleźć możemy bowiem zarówno standardowe stojaki na książki, jak i produkty przystosowane głównie do sprzedaży prasy. Warto o tym pamiętać.

Do tego dochodzi również podział ze względu na kształt, wymiary oraz sposób wykonania poszczególnych ekspozytorów. Spośród nich wymienić należy między innymi modele perforowane, koszowe czy też siatkowe.

Na co jeszcze zwrócić uwagę? Oczywiście na wymiary stojaków i materiały, z których zostały wykonane. Niektóre sklepu na siłę szukają oszczędności, dlatego decydują się na konstrukcje tanie, przygotowane z tworzyw, które bardzo łatwo można uszkodzić. Należy pamiętać, że jest to wybór tylko na chwilę. Zdecydowanie lepiej sprawdzi się ekspozytor sklepowy przygotowany ze stali, aluminium lub tworzyw specjalnie wzmacnianych.

Analiza materiałów ma znaczenie zwłaszcza wtedy, gdy stojaki mają pojawić się na zewnątrz. Wpływ takich czynników jak wilgoć, zmienne temperatury czy promieniowanie UV może szybko doprowadzić do ich uszkodzenia. Z tego powodu należy celować wyłącznie w konstrukcje dające gwarancję bardzo wysokiej wytrzymałości mechanicznej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *